zaterdag 2 maart 2013

Een aangenaam bezoekje




  Laatst kwam de veertienjarige Luna gezellig een middagje langs om de eerste beginselen van het zelf maken van een hemdje onder de knie te krijgen. 

 Het was volstrekt niet moeilijk om haar in deze kunst te onderwijzen. Ze bleek snel van begrip en heel erg geduldig van aard te zijn. Precies de kwaliteiten die je nodig hebt om iets moois te maken.
Luna schroomde er van meet af aan niet voor om alles zelf te doen: het patroon overnemen, de stof snijden met een rolmes en het picotelastiek aannaaien.





Het resultaat was erg mooi. Luna kon niet geloven dat ze het zelf gemaakt had. Ik wel. Luna komt er wel. Dat was aan alles te zien.


Op de foto's hier boven is een beetje te zien hoe mijn nieuwe werkkamer er uit ziet. Ik kan nog niet alles laten zien want er moet nog een stukje muur behangen worden. Gelukkig vond ik een behangetje geheel in stijl. Er zit namelijk een printje van kant op!

Dit kussen heb ik opnieuw van een stofje en een borduurtje voorzien. Zo pas het beter bij de andere kussens.

9 reacties:

Jos van KloskaCreAtief! zei

Jong geleerd is oud gedaan en je kunt niet vroeg genoeg beginnen! Gezellig hoor en wat een eindresultaat!

Jos van KloskaCreAtief! zei

en wat een heerlijke ruimte zeg!

Handige Handjes zei

Leuk dat Luna zo'n natuurtalent is....en je werkkamer ziet er heerlijk licht uit...

Tialda zei

Wat leuk om je kennis zo door te geven!
Mooi kussen en je werkkamer is erg licht en ruimtelijk!

poetsie zei

Wat leuk zo'n jonge dame en dan ook het geduld hebben. Ze heeft een mooi hemdje gemaakt. Je kamer ziet er mooi uit.

simoneannemone zei

Wat leuk dat Luna zelf een hempje wilde maken. Mooi hempje is het geworden.

Wat een mooie lichte kamer heb je en wat een mooi kant-behang heb je uitgekozen. Echt toepasselijk voor jouw kamer!

Saskia

Corina zei

Leuk hoor om zo je kennis over te brengen, en wat een mooi hemdje is het geworden.

Fijne werk kamer lekker licht en dat behang past er zeker bij.

Corina

Anoniem zei

Pizza Hut Couponss Pizza pie Hut Couponss offers the possibility the minute lightsome when ALT was pressed,
but it's a opulence we can do without.

My webpage - code
Also see my page :: coupons

Chris zei

Hallo Emma. Dank je wel voor je reactie op mijn blog over de bollenvelden. Ik kon geen mailadres van je vinden, dus ik doe het maar even zo.
Ik weet niet waar je woont. In Noord Holland zijn de velden vanaf Breezand naar het zuiden en vanaf Den Helder naar Julianadorp en verder naar het zuiden. De binnenwegen, dus niet de N9.
In Zuid Holland natuurlijk in de buurt van de Keukenhof. Lisse, Hillegom etc. Hartelijke groet, Chris

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...